jaggerdigmittliv

Om sexuella övergrepp, Självskadebeteende och Ångest

gruppen

Kategori: Allmänt

Igår träffade jag gruppen igen, vi pratade om ens inre styrka och lite om att vara utagerande. Kom till en insikt att jag aldrig har varit riktigt förbannad på honom, jag har aldrig gråtit över det han gjort mot mig. Min ilska har blivit självdestruktiv. Jag har varit arg på mig själv och skadat mig själv. pratade också lite om hur det skulle kännas att skriva ett brev till förövaren. Undrar vad jag skulle skriva?

Kommentarer

  • Ahmed Wehbe säger:

    Jag tror det bästa för att gå vidare är att förlåta, det är svårt men det kommer kännas bättre. Allt man gått igenom blir något som stärker än istället för något som trycker ner en.

    2010-10-27 | 20:58:34
  • e säger:

    tror det är väldigt svårt att förlåta men att acceptera och gå vidare är ett måste och kommer man igenom svårigheterna blir man starkare.

    2010-10-29 | 20:58:16

Kommentera inlägget här: