jaggerdigmittliv

Om sexuella övergrepp, Självskadebeteende och Ångest

Vändning?

Kategori:


Det är söndag och jag mår så otroligt bra. har haft några släktingar på besök hela helgen och haft en nykter helg. Minns inte senast det hände :S Och det var inte ens svårt. Har varit och tränat fotboll precis också, börjat i ett lag så detta kanske också kan hjälpa mig att dra ner på alkoholkonsumtionen. 
 
Men förra fredagen hade jag sån otrolig ångest över alkoholen så trodde jag skulle klara en nykter helg då men icke. lördagen när jag kom hem vid 5 tiden, ensam , hör grannarna festar. drar över till en kompis, tar med lite vin ifall att. redan när jag tänker den tanken vet jag att det kommer bli så. efter några glas vin, en whiskey och en öl är vi riktigt berusade och man vaknar upp med den där ångesten på söndagen igen. 
 
 
Kanske ska börja med att ha en vit helg i månaden som mål och se hur det går... hmm?! 

Kommentarer

  • Nenzy säger:

    Hej! Jag har läst din blogg med tårar i ögonen, jag har precis börjat skriva på min blogg, om vad jag har upplevt. Jag känner igen mig i så mycket som du skrivit! Du får gärna läsa min och länka den om du vill.

    http://nenzys.blogg.se/

    MVH Nenzy

    2012-09-20 | 16:01:09
    Bloggadress: http://nenzys.blogg.se/

Kommentera inlägget här: