jaggerdigmittliv

Om sexuella övergrepp, Självskadebeteende och Ångest

Kär i dig

Kategori:

 
Jag skulle ju inte tillåta mig själv att bli kär igen
 
Vi träffades på hjärtats bar
Du ropade mitt namn - jag vände mig om
Mycket vackrare än jag hade tänkt mig.
Hem till mig i augustinatten.
Älskade med Bohemian Rhapsody och Rosenström svagt spelandes i bakgrunden.
Vaknar upp och väntar på det vanliga - lämna mig med ångesten.
Du stannade kvar - tills jag bad dig gå.
Du ville ses igen. Fjärilar i magen, värmer.
Vi sågs igen, som tonåringar låg vi i min soffa och såg film efter film, lyssnade på låt efter låt.
Tills vi tillslut vågade röra vid varandra.
Allt kändes för bra för att vara sant.
Vi sågs igen, hos dig. Samma spänning. Ditt vackra leende.
Nästa gång. Du kom till mig, du vill verkligen träffas mer.
Kan det kanske bli något? Är detta på riktigt?
Kan nån som är så vacker verkligen vilja ha mig? 
Vi skildes åt jag med mina tankar och förhoppningar.
Men allt gott har ett slut.
Jag blev kär, det skulle jag inte ha blivit.
Ska vi ses nån dag?
Tji fick jag.
Goodbye to love
Goodbye my love
Det finns en liten chans
Chansen är så liten att jag inte vågar hoppas
men i smyg så gör jag det, i hemlighet för mig själv.
Det plingar till i telefonen, på facebook och jag hoppas så innerligt
men nej, det är inte han den här gången heller.
 
Ingenting kvar mer än ett rostigt svärd,
som hugger och vrider sig i ditt bröst.
Vi ses på hjärtats bar,
det här är brustna hjärtans höst.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: