jaggerdigmittliv

Om sexuella övergrepp, Självskadebeteende och Ångest

ALKOHOL!

Kategori: Allmänt

Jag har känt en längre tid att alkoholen börjar ta över mitt liv för mycket. Mitt liv ser ut såhär, jag tränar, jobbar, går i skolan och är duktig i veckorna. Lördag blir det råsupa, tisdag spontan pubrunda. Alltid dyker det upp något som innebär alkoholkonsumtion. Jag vill verkligen trappa ner. Igår t.ex. bestämde jag mig för att följa med kompisarna ut nykter. Efter tjat och frågor om varför jag inte ska dricka tackar jag tillslut ja till en cider, en cider kan jag ju dricka. När vi kommer ut till stället så tänker jag, en öl kan jag ju ta också. det är ingen fara men bara det att efter denna öl så tänker jag "om jag dricker en öl till så har jag druckit tre grejer och det är lagom för en kväll så slipper jag bli bakis". det är efter denna tredje öl det går utför. Smakar på kompisens drink, går vidare till nästa ställe där vi delar på en öl. Går till ett till ställe, delar på en till öl som slutar med att jag dricker upp hela själv. Kvällen är slut, är inte ett dugg sugen på att gå hem. smsar med en annan kompis när alla andra dragit hem som jag möter upp och vi tar en öl tillsammans. Somnar kl 04 och vaknar bakfull med ångest.
Såhär kan en vanlig kväll se ut när jag bestämt mig för att inte dricka eller bara ta ett glas.
Har jag bestämt mig för att ikväll då jävlar är det fest, nu kör vi alla taggar varandra.
Förfest: 1 flaska 13 % vin, 2 stora stark
Krogen: ca 2 stora stark eller 1 stor stark och en shot
 
Jag är så jävla trött på det här festandet.Jag börjar inse mer och mer att jag har problem. Ja, jag är helgalkolist, skulle aldrig komma på tanken att ta en återställare. Jag har sen jag var 15 år druckit i snitt 1-2 ggr i veckan med få undantag. Jag förstör min kropp. 
Hur ska jag kunna sluta? Måste trappa ner iaf. Har det senaste året planerat att ha en vit helg nångång men det blir aldrig av, lyckas jag ha en vit helg nångång kommer suget framåt tisdagen och då blir det pubkväll eller liknande, när helgen närmar sig är det åter festa satan.
Måste börja planera mina helger med saker som innebär noll alkohol. Men vad finns det att göra? Hatar att vara ensam, vill alltid ha folk omkring mig och umgås med vänner men det innebär tyvärr att de slutar med fest.
Bio en kväll på helgen? men sen då.. suck...
 
Kanske blir lättare att sluta om jag skriver. jag ska försöka trappa ner. jag är inte redo att sluta helt men fan så trött jag är på skiten.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Finns det inte andra vänner? Kram

    2012-08-31 | 14:27:27
  • e säger:

    inte direkt.. alla dricker..

    2012-08-31 | 16:21:51
  • Linda säger:

    Det var längesen du skrev det här men jag kommenterar ändå.
    Jag har varit i en liknande situation, hade inga vänner som inte drack men jag mådde så jävla dåligt av att dricka så mycket så tillslut kom jag till en gräns. Jag skaffade gymkort på ett ställe som hade öppet länge och började träna långpass på helgkvällarna, körde igenom halva kroppen på fredagen och halva på lördagen, tog det lugnt och stressade inte igenom passen. Det var en sån jäkla befrielse när jag väl hade börjat. Efter det har jag träffat flera träningsintresserade som i stort sett aldrig dricker så nu är det sällan jag gör det heller. Mest vid större grejer, tentafester och sittningar typ, och det är så himla skönt för jag var trött på krogen och på ångesten.

    2013-12-04 | 18:12:11

Kommentera inlägget här: