jaggerdigmittliv

Om sexuella övergrepp, Självskadebeteende och Ångest

Dilemma

Kategori: Allmänt

Jag har hamnat i ett dilemma, eller hamnat och hamnat. Vet inte hur jag ska hantera situationen. Nu när jag har kommit till insikt med mig själv eller vad jag sa säga så har jag kommit att tänka på en sak. Jag vet att han hade en flickvän för nåt år sedan och att hon även hade barn, detta har jag inte tänkt på men det har dykt upp nu på sistone. Vad ska jag göra? Ska jag försöka ta reda på mer om det här? Om jag inte ska vara självisk. Vet inte hur jag ska få veta nånting heller. Skulle göra så ont i mig om jag fick veta att han gjort samma sak mot någon annan.
Har kommit på en annan sak också, det är det med hans namn. Jag kan knappt säga hans namn eller skriva det, det är nog därför jag inte nämner hans namn här, skulle likabra kunna göra det eftersom de är ett relativt vanligt namn men jag avskyr det namnet. Har märkt att jag inte nämnt hans namn en enda gång i gruppen. Det har blivit "han" eller "han som gjorde det där mot mig" eller "han som utsatte mig".

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Det är en svår fråga. Spontant tänker jag att jag själv skulle vilja veta om mannen jag träffar har utnyttjat barn innan. sen finns ju alltid risken att hon inte lyssnar, tror att du ljuger för att hon inte vill tro dig eller att hon konfronterar honom och han övertygar henne att det inte är sant. Vilket förmodligen kommer få dig att känna dig värdelös och dum fastän du gjort något extremt omtänksamt och osjälviskt..



    Sen är det som du säger svårt att få veta något om du inte vet vad hon heter eller känner någon sin har koll på vem hon är.

    2010-10-29 | 23:19:17
    Bloggadress: http://sannarosvall.blogg.se/
  • e säger:

    Tack för åsikterna. jag måste fundera över det här. vet också att staden jag kommer ifrån är väldigt liten och "alla vet allt om alla" så tror knappast att ryktena har undgått henne, men endå..

    2010-10-30 | 08:25:21
  • [M] säger:

    Tycker du ska sätta dig själv i första hand. Egoistiskt kanske, men ibland så måste man vara egoistisk. Det är ingen annan som är egoist åt en själv.



    Känner igen det där med namnet, det var så förut för mig. Det är fortfarande laddat, men nu så klarar jag av det.



    Värme !

    2010-11-13 | 22:14:22
    Bloggadress: http://dethemligarummet.blogspot.com/
  • lovisa säger:

    allt bra idag?:)

    2011-02-24 | 14:01:03
    Bloggadress: http://lavitadilovisa.blogg.se/
  • emy säger:

    Hej!

    Just nu har jag en intressant tävling i bloggen då alla som är med och tävlar vinner 150:- att shoppa för hos solentro och 1a vinnaren vinner 300:-

    Visst låter detta bra? Klicka då på länken nedan och följ instruktionerna där!

    http://lippyys.blogg.se/2011/march/tavling.html



    Om de inte låter intressant så får du ha en fortsatt fin dag!

    KRAM

    2011-03-23 | 10:48:00
    Bloggadress: http://lippyys.blogg.se/
  • josefine säger:

    Vilken fin sida du har :D

    2011-04-03 | 11:56:32
    Bloggadress: http://Joossii.devote.se
  • lovisa säger:

    Hej allt bra?:)

    just nu har jag en tävling med josign där du kan vinna 1av9 läderarmband! om du är intresserad kan du kika bloggen:)

    2011-04-05 | 19:22:21
    Bloggadress: http://lavitadilovisa.blogg.se/
  • Sara säger:

    Nu var det länge sen du skrev. Jag accepterar att du inte har tid eller ork att sitta vid bloggen ständigt. Men jag undrar fall du kommer börja skriva nån gång igen eller fall du ska lägga ner bloggen helt?

    2011-04-06 | 20:22:28

Kommentera inlägget här: