jaggerdigmittliv

Om sexuella övergrepp, Självskadebeteende och Ångest

thoughts

Kategori: Tankar

Efter den här natten jag berättade om när jag och mamma låg och pratade har minnen börjat dykt upp igen. Hon berätta att hon tänkte åp honom varje dag och det som hänt och jag berätta att jag knappt tänker åp det alls nu för tiden. Jag förtränger det, lever vidare och låtsas som det inte hänt men det finns där i min ryggsäck. Och nu har verkligheten kommit ikapp och som det känns just nu så kan jag hantera det. Kan hantera att prata om det utan att falla tillbaka. Får se om det håller i sig. Berättade även om mitt förflutna för en av mina bästa vänner. Det var jobbigt men kändes bra efteråt. Huvudsaken är att hennes syn på mig inte förändras och vill inte att folk ska tycka synd om mig.... men som jag känner henne så är inget förändrat för det och det är jag glad för. Blev ett kort inlägg men ska försöka uppdatera här lite oftare nu.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Det är bra att du har kan prata om det utan att bryta ihop.

    2010-06-27 | 10:07:36
    Bloggadress: http://maskrosen44.blogspot.com/
  • viktoria säger:

    Hej

    Jag tycker du är otroligt stark som tar dej för och skriver här!Tänk vilken nytta du gör.Du delar verkligen med dej av din vardag!Jag har inte själv varit utnyttjad en jag känner verkligen med tjejer som blivit det.Vill gärna följa dej, se dej bli stark o lära dej leva med din panikångest(där har vi faktiskt ett gemensamt ämne, jag har sedan fem år haft panikångest, men sedan ett år tillbaka lyser den med sin frånvaro, vägrat ta mediciner men kom i kontakt med en kvinna som är friskvårdsterapeut...hon drack ett kosttillskott o jag har druckit det ett år nu!det har hjälpt många från panikens värld!Mej också.Ha det gott vännen!!!

    2010-08-15 | 13:18:29

Kommentera inlägget här: