jaggerdigmittliv

Om sexuella övergrepp, Självskadebeteende och Ångest

Tiden läker inte alla sår men med tiden bleknar dom

Kategori: Drömmar

Vaknade i morse med det där trycket över bröstet. Ska snart iväg och jobba, blir en helvetesvecka. 6 dagars kvällsjobb.
I natt drömde jag en massa. Var på besök på min gamla högstadieskola med pappa. Jag fick panikångest och massa minnen dök upp när vi var där. Pappa tog upp en lista med telefonnr till alla mina vänner som han skulle ringa och berätta för att jag mådde dåligt. Jag sa till honom att det är lugnt och att det går över om ett tag men han ville inte lyssna på mig så jag började skrika åt honom och sprang iväg. Jag klättrade upp i ett träd och efter ett tag kom två av mina bästa vänner och tröstade mig och vi satt alla 3 och konstaterade att min pappa var dum i huvet som gör så där.
Den här drömmen pekar verkligen på vissa saker. För det första har pappa för det mesta (vad det än gäller) försökt få över ansvar på andra. Han ville t.ex. skicka iväg mig till fosterhem när jag var för besvärlig, mamma fick ta hand om oss när dom skildes osv. För det andra vill jag att alla mina vänner och familj ska tro att jag mår bra idag ( jag mår bra men vissa dagar är sämre än andra och ibland kan jag få riktig ångest och jag vet att mitt förflutna alltid kommer finnas kvar i mig.) Därför reagerade jag så starkt i drömmen att pappa skulle ringa och berätta för mina vänner. Jag kanske är rädd för att dom ska få veta att jag mår dåligt ibland. Då kanske ni undrar vad gör det om dom vet det? Jag vill itne att folk ska tycka synd om mig och vara ledsna för min skull. Det har mina vänner/familj fått uppleva tillräckligt.


Kommentarer

  • amanda säger:

    fyfan va stark du är helt otroligt att du klarar av att skriva allt detta fruktansvärda som hänt och sedan gå igenom det om och om igen måste vara som att uppleva de och få minnena tillbaka :/

    Jag förstår ju att detta kan detta kan vara ett sätt att bearbeta hela händelsen.

    jag är väldigt glad att jag hittat till din blogg jag är helt målös .

    finns egentligen ingenting jag kan säga ..ta hand om dig ♥

    2010-07-27 | 20:30:19
    Bloggadress: http://amoriito.blogg.se/

Kommentera inlägget här: