jaggerdigmittliv

Om sexuella övergrepp, Självskadebeteende och Ångest

Stackars den som liten är...

Kategori: Låttips

Har ni hört Dia Psalma - Hon får? Minns att jag ofta lyssnade på den när jag mådde dåligt. Det kändes som att den på något vis handlade om mig. Jag har alltid älskat att lyssna på musik och jag lyssnar ofta utefter hur jag mår. Finns så mycket musik som kan beskriva sina känslor. Någon som skriver väldigt eftertänksamma och känsloladdade texter är Lars Winnerväck . Är jag ledsen och vill gråta är det bara att slå igång nån skiva med honom som passar.  



Stackars den som liten är när
dom stora bara ställer till besvär
somliga får, somliga tar
somliga ger och dom får inget kvar

Stackars den som utnyttjad blir
av far som har hjärnan i sitt underliv
dagarna kommer, dagarna går
och far kräver mer och mer för varje år
han knäpper sina byxor och ler

GUD, DU HAR VÄL BARNEN KÄR
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR

Hennes far var en man i sina bästa år
med fru och dotter på elva år
med frun ur huset söker han tröst
hos sin lilla dotter som knappt fått bröst

Hon har fått lära sig att hedra sin far
med gråten i halsen och med rumpan bar
han tvingar sin dotter till förnedrande sex
kan inte kontrollera sitt dotterkomplex
hon knäpper sina händer och ber

FÖR GUD, DU HAR VÄL BARNEN KÄR
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR

Han får aldrig nog av sitt sjuka begär till sitt barn
hon får aldrig mod att berätta för nån om sin far
hon får aldrig sin oskuld tillbaks
vi knäpper på vår TV och ser

FÖR GUD, DU HAR VÄL BARNEN KÄR
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR

Kommentarer

  • Felix säger:

    Fin blogg du har =D



    Idag är sista chansen att vara med och tävla om massor med gratis trafik till din blogg ;)



    700 unika besökare lottas ut till en lycklig vinnare. Vill du få en välbesökt blogg så kan du kika in på http://idiotenstankar.se för att veta hur du ska göra =P

    2010-07-29 | 15:12:50
    Bloggadress: http://idiotenstankar.se

Kommentera inlägget här: