jaggerdigmittliv

Om sexuella övergrepp, Självskadebeteende och Ångest

grupp?

Kategori: Allmänt

På tisdag ska jag prova att gå i en grupp med 2 tjejer som också blivit utsatta för sexuella övergrepp. Jag vet inte hur jag känner inför det, kluven. Har gått i terapi men aldrig i en grupp. Med andra människor som ska lyssna på mig och mina problem. Ska jag riva upp gamla sår? Ska jag börja rota i min ryggsäck igen. Det finns nog väldigt mycket där som jag inte minns som jag kanske kommer att minnas igen. Jag vet att jag har kommit ganska långt i min "läkeprocess" men är långt ifrån "läkt". Jag vet ju att det krävs fruktansvärt mycket arbete för att jag ska kunna bli den starka personen jag vill vara. Jag är stark men inte tillräckligt. Men jag vet också hur lätt det är att falla tillbaka och vilja skada mig själv igen. En vecka före min 18 års dag fick jag ett återfall och skar mig i armarna. För ungefär 1 år sedan fick jag ett återfall och skar mig i benet, båda dom gångerna har jag haft alkohol i kroppen. Men jag ska gå dit på tisdag och känna efter hur det känns. Om jag klarar av att bearbeta det som hänt mig ännu mera samtidigt som jag ska klara av mina studier. Kommer jag orka? time will tell.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: