jaggerdigmittliv

Om sexuella övergrepp, Självskadebeteende och Ångest

Minnen

Kategori: Minnen

Det finns så mycket saker som påminner och gör så att det dyker upp minnen och obehagskänsla. Fiske, militärkläder, bowling, dragspelsmusik, svart håriga män, långa män, skäggstubb på vissa män, bilen han körde, vänner/släktingar till honom som man tvingas möta ibland m.m. Man vet aldrig när det kan dyka upp saker som påminner.

Här om dagen hade mamma en god vän hemma hos oss och vi 3 satt ute på baksidan när det började skymma. Har aldrig tänkt tanken att han skulle vara lik X men i det där ljuset när jag såg på honom från sidan så såg jag bara X. Mitt hjärta började slå dubbla slag och jag kunde inte sluta stirra, jag hoppades han inte skulle märka det men jag kände mig tvungen att titta tills bilden av vem det verkligen var som satt där kom upp. Det var en väldigt obehaglig känsla. X pappa kör bussar, hela högstadiet och gymnasiet när vi skulle åka buss någonstans med skolan fick jag gömma mig vissa gånger när han var chauffören, visste inte vad som skulle hända om han fick syn på mig. Jag satt mig alltid långt bak och längst in så jag skulle vara säker på att han inte skulle se mig.

Kom och tänka på när allting uppdagades, hans syster kom hem till oss och hon höll om mig och grät och sa att hon var så ledsen osv osv. Har träffat henne en gång sen den dagen, det var ca 2 veckor senare med hennes kille. hon sa inte ett ljud till mig, itne ens hej medans han frågade hur jag mådde osv. Jag tror att om en familjemedlem gjort nåt hemskt så står man endå på dennes sida, men visst det beror helt på vad denne har gjort. Vad tror ni?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: