jaggerdigmittliv

Om sexuella övergrepp, Självskadebeteende och Ångest

efter erkännandet

Kategori: Min historia

Hos socialen får vi komma in i ett rum, minns att det är flera personer där men kommer bara ihåg ansiktet på en kvinna. Dom har ringt min mamma och sagt att någonting har hänt men inte vad. Så hon kommer självklart dit med X. En från soc tar med sig X in i ett rum och frågar om han vet vad det handlar om.
- Har det att göra med någonting sexuellt?, frågar han.
- Det är inte normalt att ha sex med barn får han som svar.
sen får han sitta där medans kvinnan från socialen kommer in till oss.
Jag har bestämt att jag inte vill vara med när dom berättar för mamma så jag och Andreas sitter i ett rum bredvid under tiden. Efter ett tag får jag komma in. Mamma kastar sig om min hals och gråter. Sen minns jag bara att mormor och mammas bästa vän kommer dit. Mamma tar av sig förlovningsringen och kastar i väggen också. Sen är det tomt av minnen därifrån. Andreas skjutsar X så han får hämta lite kläder hemma hos oss sen får han sova hos en kompis.  Eftersom det är fredag eftermiddag får ingenting ske förän efter helge. X begärs häktad och dom tar honom på lördag morgon. Får ett anonymt telefonsamtal mitt i natten. Vågade inte svara, antar att det var han.
Helgen får jag spendera hos pappa (mamma och pappa är skilda), vet inte varför. mamma orkade väl inte. Jag får inte prata med någon om vad som hänt, inte berätta någonting. Här anser jag att de sociala myndigheterna handlade fel. Ingen krisjour, ingen att prata med, ingenting. Fick bara gå runt där hela helgen utan att gå utanför dörren och vänta på måndagen. På måndagen väntar mitt första av många polisförhör. Kom att sitta i ca 7 timmar förhör sammanlagt sedan. Det här är de klaraste minnena i tidsaspekt som jag har. Det var väldigt turbulent under de två närmaste åren. Vet inte vad som hände när osv men jag ska försöka göra en sån klar bild som möjligt av mitt liv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: