jaggerdigmittliv

Om sexuella övergrepp, Självskadebeteende och Ångest

sprit

Kategori: Min historia

I skolan var jag en värsting. Bråkade, slogs, var uppkäftig mot lärarna osv.
Jag orkade inte vara hemma, jag orkade inte gå på lektionerna så jag gick helt enkelt till skolan och skolkade. Hittade på massa dumheter för att inte behöva tänka så mycket. Ofta blev allt för mycket och jag gick in på toaletten och tog fram rakbladet som alltid låg i plånboken och skärde över hela armarna. Jag klädde mig alltid i för stora kläder. Ena dagen ville jag inte att någon skulle se mina sår så jag hade långa ärmar på tröjorna medans andra dagen ville jag att folk skulle tycka synd om mig så jag kavlade upp ärmarna så strecken syndes.
Jag minns så väl en hemsk dag i skolan. Det var 2 dagar innan jullovet. Jag och min kompis hade med oss en flaska sprit till skolan som vi drack av. Ryktet hade väl spridit sig så jag blev skickad till rektorn. Han var snäll min rektor. Han ville att pappa skulle komma till skolan för att hämta mig men jag övertalade honom att jag skulle gå hem själv. När han äntligen låtit mig gå gick jag såklart inte hem. Jag bara gick och gick och gick. Det gjorde jag ofta när jag rymde. Alla ville ha koll på mig vart jag var hela tiden och då ville jag "rymma" extra mycket. Jag gick och satt mig på biblioteket. Alla ringde hela tiden: mamma, min syster, pappa, andreas, min bror. Fick sms hela tiden att jag skulle säga vart jag var. Alla var så oroliga. När jag fick syn på pappa i biblioteket försökte jag springa ifrån honom och gömma mig men han tog tag i mig och släpa hem mig. Minns inte så mycket av vad som hände sen. Det kanske var den här kvällen som jag verkligen ville dö och svalde 4 alvedon. Det enda som hände var att jag somnade och när jag vaknade mådde jag jätteilla. Vet inte ens om någon vet om att jag gjorde sådär. Hade antagligen snott sprit hemifrån så mamma blev galen och tömde hela barskåpet i diskhon.

Ni som läser, vilka är ni? Vad vill ni läsa om? Det är ni som får mig att vilja skriva.

Kommentarer

  • junie säger:

    Jag läser fortfarande och tycker du ska skriva precis så som du känner för. Personligt blir alltid mest gripande. Du skriver väldigt fint!

    2009-10-12 | 07:48:12
    Bloggadress: http://sockeriogat.wordpress.com
  • Johanna säger:

    Jag är 17 år och kommer ifrån Sundsvall. Vet inte hur jag hittade till din blogg men jag tycker det är så hemskt så jag läser för att det är.. hemskt och tragiskt. Känner en kille vars pappa har utsatt hans dotter (alltså killen jag känner, hans syster) för sexuella övergrepp, ganske därför det får mig att läsa om detta som är ungefär likadant. Tycker du skriver bra och fortsätt så som du gör. kram till dig.

    2009-10-12 | 14:38:36
  • e säger:

    Tack så mycket. jag tror man får mer förståelse för svårigheter om man läser om det. kram

    2009-10-12 | 15:16:01
  • annalindner säger:

    Du skriver bra, det är rörande att läsa. Hemskt det du skriver, men intressant att "komma in" i ett annat liv. Som inte är som ens eget. Kram

    2009-12-19 | 23:26:13
    Bloggadress: http://www.annalindner.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här: