jaggerdigmittliv

Om sexuella övergrepp, Självskadebeteende och Ångest

Boktips

Kategori: Boktips

Den här boken läste jag om och om igen när jag mådde som sämst. jag ville på något sätt förstå att det fanns fler som jag, som blivit utnyttjade.

Kristina blir sexuellt utnyttjad av sin far och föder två barn åt honom, barnen föds gravt utvecklingsstörda. Hon hölls fången i sin pappas lägenhet i flera år.
Kristinas egna ord blandas med utdrag ur dokument från polisen och Socialförvaltningen samt intervjuer med lärare och sjukhuspersonal.


Kommentarer

  • Sanna säger:

    Detta va den första "sann historia" om incest, våldtäkt osv. som jag läste, då va jag 14 år och har sedan dess varit fast. Vet inte hur många sådana otroligt bra böcker det finns. De böcker jag har läst har nog haft stor betydelse i mitt beslut att plugga till socionom.



    Så fantastikt med människor som delar med sig och gör världen uppmärksam!



    Har nu tänkt att jag ska läsa igenom din blogg, först vill jag bara säga att du är grymt stark som öppnar dig och berättar!



    Kram Sanna

    2010-07-21 | 09:10:03
    Bloggadress: http://sannarosvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här: