jaggerdigmittliv

Om sexuella övergrepp, Självskadebeteende och Ångest

drömmar

Kategori: Drömmar

Sen nån vecka tillbaka har jag börjat drömt om mitt förflutna. Har inte drömt om X och övergreppen dock, det är jag glad för men har drömt om skoltiden när jag mådde dåligt och bara det ger ångest när jag vaknar. Måse bero på att jag börjat riva upp gamla minnen igen. I natt drömde jag om min mellanstadieskola och jag slogs en massa med mina klasskompisar (som jag ofta gjorde)

Kom och tänka på en sak idag, när jag gick i 6an mådde jag väldigt dåligt och låg jättemycket efter i matten. Fick då träffa skolpsykologen för han skulle reda ut om jag behövde extra hjälp i matte. Jag minns tydligt att han frågade om någonting var fel och om någon var elak mot mig. Jag sa till honom att X brukade vara elak mot mig men mer vågade jag inte säga. Det hände ingenting mer efter det där mötet. Här anser jag att han handlade fel. Han borde ha följt upp mig. Jag fick lite extrahjälp i matten men mitt dåliga uppförande med bråk fortsatte.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: