jaggerdigmittliv

Om sexuella övergrepp, Självskadebeteende och Ångest

skjuts till skolan

Kategori: Minnen

Varje gång jag hör hans namn eller tvingas nämna hans namn kommer bilder och minnen upp i huvudet. Han har ett relativt vanligt namn och en kille i min klass bär det namnet så det sker ju ganska ofta. Jag har inte efter alla dessa år vant mig vid att säga hans namn även fast det inte är honom jag pratar om. Tror det är en sån grej som aldrig kommer försvinna. Tänk om jag skulle bli kär i en kille men samma namn som honom, skulle ALDRIG kunna vara tillsammans med någon med samma namn, Långa killar med svart hår kan också framkalla tankar, även killar som har skägget på samma sätt som han hade.

När jag var tillsammans med mitt ex hatade jag när han hade skäggstubb. Det påminde om honom när jag kände mitt ex skäggstubb mot min kropp. 

Jag tror jag har mycket minnen som finns långt långt in i mig som jag har förträngt. Frågan är om man ska låta dom finnas kvar djupt här inne eller om man ska handskas med dom nångång? jag har inte brottom. Ett minne som blivit tydligare dom senaste månaderna är när han kör mig till skolan, jag sitter bredvid mig och han smeker mina bröst och insidan av låren. Jag vet itne var jag ska titta så jag sitter bara och ser ut genom fönstret. När vi är framme i skolan säger vi hejdå och jag går ut ur bilen. Minns bara vissa sekvenser från bilresorna till skolan. Kanske var 1 gång i veckan han körde mig. Har faktiskt ingen aning. Kan varit oftare, kan varit mer sällan. Har inget tidsperspektiv alls när det gäller dessa år. Jag minns inte vad som sas eller något mer. Ibland kan jag undra om det hänt värre saker än det jag minns, om saker kanske hänt som jag förträngt. Vad vet jag?

Kommentarer

  • Sara säger:

    Ja du, jag tror att man kan förtränga saker med att de kommer upp förr eller senare.

    Ett gammalt otäckt minne kom upp hos mig efter sju år! Som påverkade mig direkt när den kom upp.

    2010-04-10 | 09:53:16
  • e säger:

    mm, tror det kan vara svårt att påverka också när de ska komma fram. Kan bara komma helt plötsligt när man ser någonting som påminner

    2010-04-10 | 15:59:03
  • Sara säger:

    Jag saknar dina inlägg, vart har du tagit vägen?

    2010-05-14 | 22:01:42
  • e säger:

    Det kommer, när tid och lust finnes...

    2010-05-16 | 18:40:33
  • Sara säger:

    Jag väntar. :)

    2010-05-23 | 11:27:04
  • Sara säger:

    Jag känner igen mig, så fruktansvärt väl...



    Kram!

    2010-05-23 | 17:09:13
    Bloggadress: http://viljanattleva.wordpress.com
  • Sanna säger:

    jag blir så arg.. fastän jag inte alls vet hur någon utav er ser ut får man upp bilder i huvudet av det du skriver och det får mig att må illa. Samtidigt tänker jag på det du tidigare skrev, om att du har hört att han har ny flickvän som har barn och det är hemskt. Pedofili är inget man kan bota, det är ju i många fall en sexuell läggning, det skulle ju vara som att försöka bota hetero- eller homosexualitet.. :/

    2010-07-23 | 03:13:19
    Bloggadress: http://sannarosvall.blogg.se/
  • e säger:

    ja, det är hemskt när man tänker på det. Man vet inte vad man ska göra eller om man ska göra nåt. usch

    2010-07-23 | 19:04:49
    Bloggadress: http://jaggerdigmittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här: