jaggerdigmittliv

Om sexuella övergrepp, Självskadebeteende och Ångest

första gången

Kategori: Min historia

Jag minns första gången han tog på mig så väl.
I början hände det bara nån gång i veckan sen blev det oftare och oftare.
I slutet kunde det hända uppåt två gånger per dag.

Han var som en far för mig.
Mina föräldrar skildes när jag var 5-6 år så jag fäste mig vid honom ganska snabbt.
Jag kände att jag litade på honom och jag var trygg när han var med.

Mamma var på kryssning den här kvällen, jag var 11 år och låg hemma sjuk med feber.
Jag mådde dåligt så jag fick sova bredvid honom i deras dubbelsäng.
Jag minns att jag vaknade av att han tog på mina bröst.
Jag blev helt förstelnad, visste inte vad jag skulle ta mig till.
Så jag låtsades bara sova och önskade att han skulle sluta.
Hans hand smekte mig längre och längre ner och till slut stog jag inte ut längre.
Jag låtsades att jag vaknade upp och hade sovit och han drog snabbt undan sin hand.
jag gick in på toan och drack vatten och var helt förvirrad.
Jag sa att jag ville sova i min säng resten av natten.

Under alla år har jag tänkt varför jag inte sa nej den där första gången.
Har tänkt på att allt kanske hade blivit annorlunda.
Eller mer våldsamt.
Det som hände, hände aldrig med våld.
Jag vågade inte säga nej.
Jag sa aldrig nej och den skammen och skulden jag har känt för det har varit det värsta.
Men nu har jag lärt mig att det inte var mitt fel, trots att det tog många många år.
Jag klandrade mig själv för det som hände.
Jag ansåg att det var mitt fel eftersom jag inte sa nej och inte berättade för någon.
Efter varje gång tänkte jag att jag inte skulle låta det hända igen, att det var den sista gången.
Men efter ett tag blev jag som ett skal.
Det var bara min kropp han utnyttjade, inte mig.
Jag lärde mig med tiden att stänga av, koppla bort, inte känna.
Det är nog därför jag inte minns så mycket från själva övergreppen.
Det var som att jag gick in i en annan person under tiden han utnyttjade mig. 
Då var det ju inte mig han gjorde så där med.

Kommentarer

  • Amanda B säger:

    Sitter här alldelles tårögd, jag fattar inte att någon kan göra så mot ett barn! Det är.. synd om dig! Även om du mår bättre nu, eller jag antar att du gör det, så kommer det att följa dig resten av ditt liv.

    Jag vet inte mer vad jag ska skriva, hoppas bara att du svarar på kommentaren, så kanske vi kan skriva lite till varandra :) Vill jättegärna följa din blogg, men kollar runt på bloggar via bloggtrafik, och då ser man inte namnet xD



    Kram

    2009-10-01 | 19:27:18
    Bloggadress: http://amandabladh.blogg.se/
  • Amanda B säger:

    Himla skönt att höra ;)

    2009-10-01 | 21:16:06
    Bloggadress: http://amandabladh.blogg.se/
  • b säger:

    finner inga ord, och kan inte förstå vad det är du har gått igenom! gud vad strång du är som vågar skriva om det hära offentligt! det hära kanske blir en konsig mening men jag önskar dig all lycka i framtiden!

    2009-10-01 | 22:11:25
    Bloggadress: http://belliebell.blogg.se/
  • e säger:

    tack för kommentaren

    Känns bra att skriva om det som hänt då känner man att man verkligen har gått vidare och inte mår dåligt över att behöva prata om det. Min blogg är ju anonym så det är inga problem alls.

    2009-10-01 | 22:13:31
  • Emelie säger:

    Men gud va hemskt!

    En verklig mardröm! Jag ser upp till sådana personer som du, som orkar och vill ändå..

    2009-10-01 | 23:16:34
    Bloggadress: http://fambabunovic.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Sv: Det är ABSOLUT inget att tacka för! Du ska tacka och berömma dig själv!!

    2009-10-02 | 12:59:18
    Bloggadress: http://fambabunovic.blogg.se/
  • anonym säger:

    Känner igen mej, jag sa heller aldrig nej och det hände inte med våld. Jag har fått frågan varför jag inte bara gick därifrån och jag har blivit misstrodd. Min mamma blev arg på mej när hon fick reda på det, hon sa "ni får reda ut era konflikter själva" Konflikter?

    Du skriver jättebra!

    2009-10-07 | 02:21:49
  • Hannah säger:

    hej

    jag känner igen mig i en hel del du skriver, vill bara säga att du skriver jättebra!

    och sen har jag ett par frågor,

    hur gammal är du nu?,

    hur långt gick övergreppen? och har du funderat på att ge ut en bok?`

    kram

    2009-10-09 | 11:59:00
  • e säger:

    hanna: tack så mycket. jag är 20 år idag. Som tur är gick det aldrig så långt som till våldtäckt. han dömdes till sexuellt utnyttjande av minderårig och grovt sexuellt övergrepp. Jag har länge funderat på att ge ut en bok men vet inte om jag är tillräckligt duktig att skriva eller om jag minns tillräckligt mycket av det som hänt.

    Kram



    anonym: tack. jag har också fått dom frågorna. Har du bearbetat det som hänt ordentligt. Det är väldigt viktigt. Hur mår du idag? kram

    2009-10-09 | 17:35:46
  • nawis^^ säger:

    blir väldigt tårögd. vad heter din blogg? är på bloggtrafik så jag ser inte bloggnamnet. fattar inte hur man kan göra så som han gjorde mot dej. du skriver så himla bra!!!

    2010-01-10 | 16:20:28
    Bloggadress: http://nawis.blogg.se/
  • e säger:

    den heter jagjagdigmittliv



    tack

    2010-01-25 | 14:52:25

Kommentera inlägget här: